FANDOM

Kasımpaşa Spor Kulübü ya da kısaca Kasımpaşa, futbol branşıyla tanınan Türkspor kulübü. Kulüp 1921 yılında İstanbul'un Kasımpaşa semtinde kurulmuştur. Kulübün genel başkanlığını Zafer Yıldırım yapmaktadır.

Kasımpaşa Spor Kulübü, güncel olarak futbol ve güreş dallarında faaliyet göstermektedir. Futbol Takımı daha önce,1988-89, 1996-97, 2004-05 yıllarında 3. Lig'de,2005-06'da 2. Lig'de ve 2006-07, 2008-09,2011-12 sezonlarında ise 1. Lig play-offlarında şampiyon olma başarıları göstermiştir.

Futbol takımı, iç saha maçlarını 14.234 seyirci kapasitesine sahip olan Recep Tayyip Erdoğan Stadyumu'nda oynamaktadır. Stadyum içerisinde inşa edilmiş olan güreş şubesi binasında, güreş takımının maçlarını yaptığı bir salon, güreşçilere ait özel odalar ve fitness salonu yer almaktadır.

Kulübün renkleri, geleneksel olarak lacivert ve beyazdır. Logosu ise kuruluşundan itibaren birçok kez değişerek günümüze gelmiştir. 1948 yılında düzenlenen Yaz Olimpiyatları'nda güreş dalında şampiyon olan Gazanfer Bilge,Mehmet Oktav ve Ahmet Kireççi'nin başarıları sonrasında, dönemin Cumhurbaşkanı İsmet İnönü Kasımpaşa'ya logosunda Türk bayrağı taşıma izni vermiştir. Böylece, Beşiktaş'tan sonra bu hakkı elde eden ikinci takım olmuştur.

Also on FANDOM

Random Wiki